onsdag den 18. november 2009


Min weekend forløb egentlig meget stille og roligt. Vi var til 30 års fødselsdag hos Simon kusine om lørdagen på den institution hun bor på. Det var rigtig hyggeligt og Jeg blev vist rundt og fik set Rikkes lejlighed ved samme lejlighed. Solhuset i Vejgaard har rigtig fine faciliteter Hvis du ikke kender Solhuset er det en institution for mennesker med Downs syndrom. Vi fik lækker mad og der blev spillet op til dans.
Om søndagen skulle Simon hjælpe en kammerat ude i et sommerhus, og jeg greb chancen for at tage en god lang tur i hundeskoven med hundedamerne.Det var rigtig hyggeligt at rasle gennem de visne blade og solesn skinnede som om der var forår. Vi mødte nogen vi kender derude - og bagefter tog vi hjem og fik the og franskbrød. Vi snakkede en masse om baby, og da hun er gammel pædagog, fandt hun en masse gamle symønstre på baby og børnetøj fra 70erne. Rent guld, for jeg er pjattet med det retrotøj man kan få til børn - det koster bare en masse knapper. Så hver en pause jeg har bliver brugt på at flippe igennem mønstre og udvælge de ting jeg skal have syet. Jeg kan mærke, at jeg er begyndt at tænke over de mange ting som var fantastiske, da jeg selv var barn, og som jeg gerne vil have, mit eget barn oplever - bøger, der blev læst, hjemmesyet tøj, madder skåret i tern, film der blev set og de oplevelser jeg havde med min familie - både den del jeg boede sammen med, men også den ydre del, som vi tit kom på besøg hos. Især synes jeg det var hyggeligt at vi var på mange ture - besøg hos familie andre steder i DK, i naturen og bare køreture.
Denne uge synes jeg bare er gået super hurtigt - lige om lidt er der torsdag - og jeg har bare ikke nået halvdelen af det jeg skulle.

Jeg har heldigvis tidligt fri fredag, så mon ikke jeg kan nå det meste der, så.

I aften skal vores bil en tur til lægen og imens vil jeg se om ikke jeg kan få has på vasketøjsbunken - og se Desperate Housewifes.

Jeg er dog en lille smule idéforladt hvad angår aftensmad for tiden, så har du nogle forslag vil de blive modtaget med kyshånd. Det må gerne være nemt og hurtigt :-)

Ingen kommentarer: