fredag den 4. juni 2010


Signe har givet mig en lille blogleg - og den er bare super hyggelig, så den har jeg udfyldt:

Morgenens nedtur:
Jeg har sovet ret dårligt de sidste par nætter, og dette var bare en i rækken. Så er det dejligt, at der i det mindste er solskin udenfor.

Morgenens optur:
Syrenerne udenfor i haven er sprunget ud, så der er en fantastisk duft af syren i hele haven - og det trak ind gennem det åbne vindue. Lækker duft at vågne til.

Uden for mit vindue:Står ENDELIGT et drivhus! Simon gik lige bananas og fik ordnet det sidste og båret alle planter og spirer ind - så det er virkelig lækkert.

I min vindueskarm: er der lige blevet støvsuget for støv og fluer, der opgav tanken om frihed. Så nu er der kun to store planter og en lampe Simon har lavet til mig ud af en gamel Lene Bjerre stage i sølv - den trænger så til gengæld til at blive pudset.

I fjernsynet kører: der intet - det er slukket - jeg hører nemlig podcasts - Mads og Monopolet er fantastisk - og i morgen gæster Karen Thisted programmet - hun har et par store fans i Simon og jeg.

Jeg vil høre: Solsortefløjt, mens vi tænder op i det nye bålsted. Simon har knoklet med at lave det i dag midt i heden, så jeg har lovet at komme ud på den nye terrasse og 'se ild' sammen med ham - det er nu også hyggeligt at få snakket mens man kigger ind i flammerne - og vi snakker en del mere end ellers for tiden.

Mit tøj: En lavendelfarvet tunika og et par leggins. Simon har flettet mit hår i dag - det er han nemlig super til - men sig det ikke til nogen, for han er sikker på, at tissemanden skrumper, hvis nogen ved det

I dag skulle jeg nå: AT få overstået et par telefonopkald - der er en del mennesker, som jeg vist sklder at ringe tilbage til mens stikket har været trukket ud her på matriklen.

Men ville hellere: Være ovenpå igen og nyde de mange ting, der sker omkring os - snarligt endnu et bryllup, fødselsdage og besøg af dem vi holder af.

Weekend/søndag skal gå med: At komme ovenpå og måske plante et par klatreroser - og selvfølgelig få vandet de mange nye planter og spirer i det nye lækre drivhus.

Dette billede har i ikke set før:

Det er min vandmelon ude i drivhuset - den har det rigtig godt efter den er plantet ud i potte. Den har en fætter - honningmelonen, som også er blevet super fin og stor.

Ingen kommentarer: