søndag den 18. oktober 2009

Begavet!



I går var en rigtig hyggelig dag. Om formiddagen fik jeg bagt en masse - 2 slags muffins og lækre svampede gulerodsboller. Anledningen var et mindre frivilligt Tupperwareparty (tænk, at man er blevet SÅ gammel!).Egentlig var det Diddes initiativ, men eftersom det er mig, der har flest sofaer, ringede hun lige om meddelte, at hun havde arrangeret Tupperwareparty, og om jeg ikke liiige kunne bage lidt? Jo jo :-) Så er det da også prøvet. Så alle de gode blev inviteret og vi havde en super hyggelig eftermiddag. Der blev snakket om plastikbøtter, tricks og ideer. Der belv udvekslet erfaringer med de forskellige produkter, for et par af damerne har i forvejen en del. Desuden blev demonstratricen sat på hård prøve, for der blev ikke lagt fingre imellem: kan den her godt holde til at komme i opvaskemaskinen mere ned tre gange uden at blive grim? Hvordan er det her at rengøre - og kan den her virkelig holde grøntsager friske så længe? Men der blev bestilt og derefter gik vi til fadene. Det var bare så hyggeligt, og faktisk var det egentlig en godt blandet flok - jeg kender godt nok nogle forskellige mennesker. Dejligt!
Så blev det tid til en ordentlig morfar og over aften ringede det på døren - udenfor var min trappe fyldt med træer, buske og planter. Bagved stod min far iført pandelampe og ønskede tillykke med fødselsdagen - selvom det først er den 28. oktober. Men de havde mere eller mindre tømt plantorama og gaverne skulle jo gerne i jorden nu, så det blev gaver på forskud. Der var 2 pæretræer - herrepære og en ny sort - rød clara frijs. lækkert. Desuden var der en kæmpe ribsbusk, hindbærplanter og en kæmpe kasse med tulipanløg. Så vi har plantet en masse i haven i dag - lækkert.


Her er et par billeder af de andre ting vi fik . sommerblomster, lækre cherrytomater, som sikkert bliver til relish med chili - og så en lækker myrte i potte - den fik jeg af min allersødeste Lotte, som kom til plastikpartyet. Den er købt i en ny lækker blomsterforretning, der er åbnet op inde i aalborg -Rebel. Den skal helt sikkert nærstuderes ved lejlighed. Desuden havde min fars kone Jette husket at tage frø af min farmors stokroser. Deres hus er sat til salg og de har de smukkeste dobbelte stokroser på gårdspladsen. De bliver sat til sommer!!!










Alt i alt er jeg vist bare super heldig og forkælet. Det skal man nok huske at værdsætte lidt oftere. Det kan være man skulle lave et nytårsfortsæt på forskud?

2 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Sikke dejlige gaver, og skønt, at se frem til frugter og skønne planter til forår og sommer ;-)

Miss Midtjylland sagde ...

Kirsten, ja, jeg håber, det bliver hele arbejdet værd.