søndag den 25. oktober 2009

Glad i låget


Selvom der er mørkt og ret vådt i Hou i øjeblikket, synes jeg efterhånden jeg nyder årstiden. der er jo stearinlys, varm kakao, indetid (uden dårlig samvittighed over man burde lave noget i haven, pejs - og så er der jo ikke engang 2 måneder til jul mere. Selvom jeg godt kunne bruge at gå en tur ned på havnen med hundedamerne og få en fætter som ham på billedet.
Jeg synes dog stadig, at man bliver en smule træt af mørket, så mine tendenser til at gå i hi kommer heltfrem i første række.Alligevel er jeg rigtig glad i øjeblikket.
Sidste weekend fik jeg besøg af en masse damer, for der var arrangeret tupperwareparty. Selvom det er en smule kikset, var det faktisk rigtig hyggeligt. Det var lidt sjovt, for helt uafhængigt af hinanden var min bestillingsliste totalt identisk med min mors. I fredags var jeg lige hjemme hos min mor en tur. Her snakkede vi om alle de ting hun efterhånden har fra Tupperware. Jeg kan huske de her krus fra min barndom:

Billedet er lånt fra MetteSofie, som jeg lige har skrevet en mail til - for dem er jeg helt klart nødt til at eje!Jeg skal have luret om ikke jeg kan finde en del flere af dem - de er jo bare så super. Jeg kan huske, at jeg som helt lille brugte meget lang tid på at overveje, hvilken farve jeg ville have i dag. De kunne tages med i haven, står på kanten af sandkassen eller være med, når der var fest i et legehus.
I går havde jeg besøg af min mindste lillesøster. Hun er 15 år yngre end mig, men hold op, hvor er hun altså blevet en stor pige nu. Jeg opdagede lige i går at hun er højere end mig - og bruger større sko end jeg. Jeg skulle hente hende fra en ungdomsfest i Hjallerup, og så fik jeg hende lokket til at overnatte. Så lørdag gik med hygge, snak og så fik vi set 'Mænd der hader Kvinder'. En super god dag.
I dag skal vi have ryddet op og sorteret i vaskerummet. Det bliver godt, når vi er færdige - så tænker jeg det er tid til varm kakao og stearinlys - og Forbrydelsen 2! Jo jo, jeg er rigtig glad for efteråret. Det er sjovt, som det kan vende.

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Det var dejligt at læse om dine oplevelser. Vi har også set 'Mænd der hader Kvinder' og var ret begejstrede :-)
Jeg synes, det er fantastisk at Tupperware stadig findes - min mor var til et Tupperware-party omkring 1960, og min far har stadig alle de smukke bokse, hun købte. De er uopslidelige :-)

Miss Midtjylland sagde ...

Madame - ja, det kan være ret kostbart at investere i, men som du siger, så holder produkterne også. Jeg har lige fået en sms fra min moster -hun har stadig de der krus fra da vi var små, så dem skal jeg hente i dag . dejligt med en lille moster-gave!

Unknown sagde ...

Herlig is !

Anette sagde ...

Jeg er også vild med Tupperware - men synes dog ofte at lågene går i stykker i hjørnerne men jeg plejer at kunne få nye Jeg har også set filmen (og efterfølgeren) de er SUPER!! Glæder mig til den sidste film i trilogien.

Kirsten sagde ...

Tør nu også godt sige, at jeg er stor fan af Tupperware. Skal til et party igen mandag d. 2. november. Det er lidt dyrt, man fantastiske varer, går det i stykker, får man det som regel byttet... og det bliver ikke anderledes.

Det lyder til, at du rigtig nyder efteråret. Det er nu også en skøn tid, hygge, lys, varm kakao ;-) og andre inde sysler...

Grith sagde ...

Hejsa.

Nej hvor kan jeg godt huske de der krus. Min farmor havde hele huset fyldt med Tupperware. Og de der krus var altid med når vi kørte i skoven eller på stranden.

Blev helt nostalgisk.

Hilsen Grith

MetteSofie sagde ...

He he ... Der gik lige lidt tid, inden jeg fandt ud af at den var "den" Pia der skrev :) Fint billede, he he... Jeg har helt sikkert også beholdt et par stykker af de fine krus selv. Man blir helt nostalgisk af dem! Go søndag aften!

Tina kristine sagde ...

hi hi sikke en super glædes spræder den is mand.. :0) og ja jeg stod på samme måde da jeg var lille.... kunne slet ikke vælge hvilken farve..
Ha en god dag