torsdag den 24. september 2009

Pigen, der legede med dilden...

Ej... deter gas... jeg var inde at se Stieg Larssons 2er i går, som faktisk er ganske udemærket - sammen med yndlings-Lotte og Carsten. Først fik vi spinat lasagne hjemme hos dem, som også altid er en rullende succes - jeg får opskriften pr mail snarest, så skal jeg nok dele den med jer. Men det var nu ikke det mit indlæg skulle handle om - det er lathyrus! Jeg har værest så ovenud tilfreds med mine lathyrus, som virkelig har givet den gas op ad læhegnet - så dem vil jeg gerne have en masse af igen næste år. Så nu skal jeg igang med at tage frø af de efterhånden lidt efterårstrætte 2009-lathyrusser.

Men skal ærterne bælges og tørres - eller skal de tørres i bælgene??

2 kommentarer:

Margith sagde ...

Tørres i bælgene som så selv åbner sig senere.
Jeg har også Lathyrus op af mit hegn og mit stykke skal også udvides næste år. De er så dejlige.
God dag.

Huset i Hou sagde ...

Tusind tak Margith - det var lige det jeg manglede - de lathyrusser skal have så meget gas næste år:-)
Også rigtig god dag til dig - og god weekend, når du når så langt.