tirsdag den 22. december 2009

Hemmelbetæntj ræejfog [himmelbetændt rendefog]

Så kom den - sneen - sådan for alvor. Vi har været til hyggelig julefrokost hos min far her i eftermiddag - og vi kom hjem derfra lige i sidste øjeblik - himmel og jord står i ét her i Hou. Vi skulle lige inden om min farmor med julegaver og en julestjerne - de ser ikke så godt, så det var ikke helt gået op for dem, hvor meget det sneede. Så det blev en kort tur denne gang - jeg havde slet ikke forventet, at der ville komme så meget sne - jeg håber, det snart er væk igen. Det bliver som tidligere nævn meget blandet modtaget her på matriklen - Frida, vores røde hund HADER sne, regn og andet, der ikke er solskin, så det var lidt en kamp at få hende ud at tisse da vi kom hjem. Til gengæld nyder hun, at der er gulvvarme i hele huset.

Det er da hyggeligt at sidde herinde og se på det - men for mig er der altid en bekymring, der følger med den mængde sne. Jeg håber stadig det er muligt at få besøg af tøserne og min bror i morgen, for det ser jeg meget frem til. Nu tror jeg fusserne skal varmes under et tæppe - og så skal jeg vist lige kigge lidt mere på det der sne - og ikke mindst Nigellas Julekøkken.

2 kommentarer:

Anette sagde ...

Jeg synes det er rigtig hyggeligt med sneen - når man bare ikke skal afsted på job :P Vores Kenzo elsker sneen og hopper glad rundt i den - han er træt når vi kommer ind selv efter en kort tur men det er da også hårdt at løfte de små poter så højt :P GLædelig jul til jer.

Frau Putz sagde ...

Herligt med andre, der kender sådan et ærketypisk vendelbo-udtryk. Her på Djævleøen hedder det bare "snestorm" lige gyldigt hvor slemt det er ;o)

Nyd den hvide jul vi alle sukker efter ;o)

KH Frau Putz