onsdag den 19. august 2009

i weekenden skal vi til vejfest - og jeg har lovet at bage - jeg har ingen idé om hvilken kage jeg skal bage, så ideer modtages med kyshånd. Vores vejfester plejer at være meget vellykkede. Vi starter oftest med eftermiddagskaffe og herefter en ordentlig omgang rundbold - nogle gange er der tovtrækning mod en anden vej - vi vinder selvfølgelig :-). Så tændes der op i grillen og man griller det medbregte kød. Hvis der er nogen, der har et par ideer til spændende mad på grill vil jeg også meget gerne have et tip - jeg er nemlig ved at være lidt træt af pølser og hakkebøffer og lignende. Jeg glæder mig rigtog meget - især fordi vi også har en raflekonkurrence, hvor vinderen skal have trofæet med hjem - det har jeg altså en ambition om at få hevet med hjem!

6 kommentarer:

Kisser sagde ...

Ideer til grillen:
majskolber og gulerødder med bacon - begge dele smager fantastisk.
Hav en god fest på lørdag - og pøj-pøj med trofæet.

MissMuffin sagde ...

Bag da chokolade-kagen over alle chokoladekager. Den giver da alle de andre husmødre baghjul:)

Hvad med at lave burgere på grillen?
Jeg skal give dig opskriften på bøffer og boller hvis det var noget..

Miss Midtjylland sagde ...

Tusind tak for gode tips - de kommer da helt sikkert med i overvejeelserne - Muffin - det må du gerne sende :-)

Tina kristine sagde ...

Jeg kan anbefale min æblekage :0) den er super nem og kan godt laves i god tid og fryses.... en tur i ovnen når den er tøt op, og den smager som nybagt (har selv snydt mange med den, men sig det ikke til nogen hi hi, synyes at det er rart at de tror på NYBAGT kage)

Irene sagde ...

Denne sommerkage vil gøre lykke er jeg sikker på...Mit link til opskriften :http://mrscakeaholic.blogspot.com/2009/08/what-sunday.html

Jeg er vil med den tærte...

Rigtig god fest :-)

Unknown sagde ...

Kig på alletiders kogebog på nettet, der er der alt hvad hjertet kan begære af opskrifter. Jeg har bagt muffins både med gulerodskage med ostecreme og chokolademuffins, sådan en transportkage er så nem at spise og smager jo godt. hvis du en anden gang mangler en opskrift på en jordbær drøm i marengs, så er jeg leveringsdygtig, men til større forsamlinger er det bedre med noget andet, den er ret så stor og jordbær til mange er dyrt ; )