mandag den 17. august 2009

ZZZ ZZZ zzzzz

Det er godt nok mandag i dag! Jeg kravlede bare næsten hjem. Lidt aftensmad, rent sengetøj, ombytning af senge og et langt brus - så er jeg klar til at suse rundt i blogland inden drømmeland skal besøges. Dagens planer i går blev ændret lidt. Simon skulle afsted på kursus i hovedstaden lidt tidligere end først antaget og så kunne jeg passende give min far et lift hjem. Han har flyttet hele weekenden. Min farfar og farmor skulle flyttes i en anden bolig så der skulle ud over flytning også øves,hvor man går ud med affaldsspanden, hvor elevatoren er, hvor bageren ligger osv.. Jeg kom tidligt og hjalp med det sidste. Min farfar ville desuden have sin el-knallert med, så vi kørte afsted efter den. Da vi kom hjem til gården, skulle han også lige have en hat med, og da min farfar er endnu lavere end jeg (1.63) hoppede han da lige op på en kommode og vips var han helt oppe under loftet. Han er ihvert fald noget akrobatisk af en 94 årig at være! Jeg har aldrig set noget ligende. Da vi var færdige kørte jeg min far hjem. Efter den kæmpe indsats han har gjort her i weekenden, er det vist forståeligt at han var træt. Han sagde i hvert fald at han var ved at falde i søvn i bilen. Det har også taget hårdt på psyken at se det tomme hus uden de to gamle bedsteforældre i. Da jeg kørte derfra var det en lidt underlig fornemmelse, at de ikke stod der og man så skulle sige farvel mindst hundrede gang, vinke, stoppe, for der var noget de havde glemt at fortælle og så starte forfra, for til sidst at dytte og køre ud af indkørslen. Det var godt nok lidt tomt. Men de er her da heldigvis endnuu, og selvom det er ved at være meget længe siden jeg har set dem sidst var det nu et meget rart gensyn med dem. Jeg var inviteret op til en veninde til aftensmad og en god snak - og ikke mindst strikketøj og tv. Hun og jeg forstår hinanden rigtig godt - nogle dage snakker vi begge som vandfald, andre gange er vi bare stille sammen - det er bare så dejligt. Jeg skal derop en tur sammen med hundedamerne igen i morgen, for hun var vist lidt træt af, at de ikke var med i går - så nu er der revanche. Jeg glæder mig. Nu er det vist bare en tur med hundedamerne der mangler - en suser i bloglang - og så drømmeland.
Rigtig god aften.

4 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Kære Pia.
Jeg kan godt forstå det var vemodigt at dine bedsteforældre er flyttet.. Men det er da meget flot at de har kunne klare sig så længe i deres høje alder..
Håber du for en god og velfortjent nattesøvn.

Pernille på 1. sagde ...

Det må være svært at skulle forlade sit hjem efter så mange år, der er jo så mange minder ! Men det er da dejligt at de har kunnet klare sig alene så længe.

¨Må du få sovet godt

Knus

Det gule hus sagde ...

Ja, det må være en psykisk hård omgang for jer alle. Sejt at din farfar hopper op på en kommode. ;-)

Madame sagde ...

Nu siger jeg i stedet for god middag til dig!
Jeg kan godt forstå, det er trist at se det tomme hus, hvor dine bedsteforældre har boet. Men det er meget flot klaret at kunne bo i eget hjem, til man er 94 år.