tirsdag den 5. maj 2009

Sådan ser forvandlingsporten ud. Den står hos Lange Keramik, og jeg gik igenenm den lige efter infomødet på mit arbejde. Jeg satser på, at den bringer held. Lange laver flippet, romantisk, humoristiske ting med runde organiske former. Jeg kan rigtig godt lige meget af det - og jeg ved, min mor er pjattet med det. Jeg købte sidste år i maj en af Langes berømte hønekopper (hønsekopper??) til hende, så min tanke var i år at købe en lille skål til fyldt chokolade til hende.
I indgangen til Lange hænger denne ting. Man kan vende de runde dimser, og så er der noget andet på den anden sids. Den er helt fantastisk og jeg har tit stået længe ved denne. Man kan købe en mindre udgave i butikken til den nette sum af 9000 kr.

Min oldemor er vokset op her i Hjelmerstald, hvor Lange Keramik ligger - jeg er helt vild med stemningen her. Husene er fredede og jeg er sikker på, at de er ret kostbare. Jeg så, at et af dem er til salg - jeg tør slet ikke gætte på, hvad prisen skulle være for et hus i denne gade. Den er placeret helt centralt i Aalborg. Det er lidt vildt at tænke på, at mine forfædre kommer herfra. - hvorfor arvede man ikke lige sådan et??


4 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Hvor ser det bare skønt ud alt det keramik, den er skøn den port.
Ja hvorfor arvede man ikke lige sådan et hus:) det ville da have været dejlig :)

FruE sagde ...

Forvandlingsport, lyder som en rigtig dejlig tanke. Håber det bringer dig lykke, at du gik igennem :o)

Miss Midtjylland sagde ...

Pernille - ja er den ikkek bare fantastisk? Jeg er helt vild med den. - Det kunne være skønt med sådan et lille hus med så meget charme inde i midtbyen! - bare som sommerresidens evt.?
Hjerteveninde - jeg håber det også.

Annette sagde ...

Du har fuldstændig ret, stemningen i Hjelmerstald er speciel, det er bare ren hygge. Det er også et af de steder som bliver meget højt prioriteret når vi er hjemme i Danmark, der skal jeg helst igennem - hver gang :-)