onsdag den 1. april 2009

Forårs-fråds!

Det har bare været en super god dag i dag. Jeg har lige fundet kassen med frø frem, så nu skal der planlægges, hvor de alle skal placeres henne i haven. Simon og jeg skal have sorteret, så de føene lægges i de måneder, der er anbefalet på pakken. I weekenden skal vi lave læhegn af rionet, hvor der skal vokse vedbend, caprifoler og en slyngrose opad. Indtil planterne bliver rigtig store vil vi plante lidt kæmpesolsikker, som så kan skærme lidt imens.
Hundedamerne har også nydt eftermiddagen i haven.
Hundedamerne fik hver deres ben at tygge i, og der blev virkelig gnasket igennem ude på græsplænen. Det var virkelig en fornøjelse at se dem hygge sig sådan. Ind imellem spillede vi lidt bold - de er eminente til at drible ned gennem haven.

Simon har faktisk luget (!) to bede, mens jeg har plantet i krukkerne. Det har simpelthen været så hyggeligt - og lækkert med solskin. Vi glæder os bare sådan til mere dejligt vejr - og ikke mindst ferie.
Hvad skal i have i jeres haver?

6 kommentarer:

Sus sagde ...

Jeg har mange typer af storkenæb og jeg vil gerne have endnu flere. Jeg har også clematis og bjergskovranke, og det er mest fordi, det skærmer lidt så forbipasserende ikke kan kigge alt for meget ind. Så har jeg mit elskede store troldetræ og desuden en masse krukker med sommerblomster. Vi får det bare så fint, ikk?! :o)

Anette sagde ...

Det er så hyggeligt at planlægge hvad der skal være hvor i haven. Vi har ikke en særlig stor have men til gengæld nyder vi den alt det vi kan. De ser rigtigt ud til at nyde det de to hunde :D God fornøjelse med planlægningen.
http://www.kenja.dk/wordpress/

Miss Midtjylland sagde ...

Fru Lipka - ja, jeg tror det bliver fantastisk - efter 5 år inde i byen med kun en enkelt altankasse, kan jeg love dig for, den skal have gas nu... hi hi

Anette - Jeg glæder mig også til at se det hele vokse frem - og ikke mindst bare tæer i græsset.

Madame sagde ...

Åh det lyder så dejligt med dine planer for vedbend, caprifoler og en slyngrose. Jeg har alle tre i min have, som er lidt vild med mange gemmesteder for fugle og rådyr.
Jeg sakl beskære roser, feje terrassen, som er næsten helt væk - luge mellem fliserne og give græsset Animix :O)
Jeg elsker at rode i haven, det er god afstresning :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

I vores have, som mere ser ud som et krater lige nu, fordi de har gravet op for fjernvarme, plejer jeg at forsöge at holde det så ökologisk, som jag kan. Jeg forsöger at tänke på forskellige insekter og dyr, som vi gerne vil have besög af, når jeg planterer. Vi er absolut sommerfuglevenlige i vores have, og det giver resultat, så det skulle du pröve. Man får mange forskellige at se.
En passion, som jeg har, er alt hängende, klängende og dobbelte blomster: vildvin, klematis, kaprifol, hängende, duftende roser, som har dobbelte blomster, pioner med dobbelte blomster, helst ikke noget med enkelt. Det må gerne väre overdådigt og svulstigt i min have.
Jeg kender dette med at komme fra en altankasse til en have, hvilket vi også gjorde for 12 år siden, men vi tog vejen over en kolonilod, som mest blev brugt som kökkenhave, ikke så mange blomster.
Så god tur i haven i Påsken, vi venter lige en uge til inden påskeferie, som i Sverige begynder langfredag, skärtorsdag er ikke helligdag. Vi får dansket besög, så det bliver dejligt!

Miss Midtjylland sagde ...

Madame - det er den sundeste terapi! ;-)

Trädgärd - det bliver bare SÅ skønt bed godt vejr og havetur! De har lovet 18 grader på lørdag - lækkert