fredag den 10. april 2009

Jeg elsker påske!

Påske er bare en god ting. Ikke helt så fantastisk som sommerferie, men her i påsken er det gode, at alle har fri samtidigt. Sommerferie kan være planlagt forskudt af hvornår de mennesker amn holder har, af fået ferie, men i påsken er det som om det er muligt at finde sammen med dem, som man ikke har set længe. Vi bor som tidligere nævnt i et sommerhusområde, og her i påsken summer der bare af liv. Vejret er selvfølgelig også helt fantastisk og det opfordrer jo til udeliv. I dag har jeg haft besøg af Miss Muffin, og vi har bare hygget igennem. Hun er helt pjattet med jordbær, så der blev lavet en trifli. Hun og jeg har en forkærlighed mor mormor-agtige ting, så det er med at udnytte det, når chancen er der. Damen kom til frokost, og bagefter kørte vi en tur - hun skulel liiige se det fine hus, min søster flytter ind i lige om lidt. Bagefter var vi forbi hendes mor, som har ikke mindre end 5 shar peis - super dejlige hunde. En smule større og tungere end mine egne hundedamer. Især faldt jeg for den af kuldet, som Sabina kalder bøllen i flokken - hun havde virkelig en gavtyv i øjnene - dejligt! Da vi kom tilbage til Hou satte vi os ud på terrassen og fik sladret igennem, strikket og kigget blade. Inden Sabina igen skulle hjemad, blev der lige spist lidt aftensmad.
Nu er jeg meget mæt - både af snak og oplevelser, men også mad. Hver gang jeg får besøg af Sabina, vækkes min indre mormor - jeg skal simpelthen konstant byde hende på noget. Det er så underligt, at jeg gør det, men det kommer sig vel af, at jeg gerne vil hygge om hende, fordi hun er så god til at gøre det samme, når jeg besøger hende - der skal ikke mangle noget :-)
I morgen vil jeg have plantet mine krydderurter og stille hængesofaen ud for en kort bemærkning - og lege, at der er lidt sommer. Jeg vil have grejet, hvordan jeg nu skal have strikket hælen på den sok, jeg er i gang med. Jeg har lige lagt strikketøjet fra min, for nu skal skaftet på strømpen ikke være længere. På bordte ligger Simons 'strikketøj' også. Det er snor, som han bruger til rigtig mange formål i haven (især, når noget skal stå lige - det kan han nemlig rigtig godt lide, at det gør). Kludder kan han ikke have, så det skal vindes op på ny.


Jeg har taget et nærbillede, så du kan se farverne i det fine Noro-garn. Hvis du kender garnet, så ved jeg godt, det ikke er strømpegarn, men det er bare så fint, at jeg måtte lave et par strømper alligevel, for jeg skal bare have dem på, når jeg får kolde fødder mens jeg sidder i sofaen, så går det nok. Det er enormt lækkert at arbejde med og jeg er vild med farveskiftene. Jeg har købt det med blå nuancer også, for det var også super smukt. De fåes også i mere dæmpede og douce farver, som også er super elegante. Jeg elsker dem alle sammen, men når jeg altid går i sort tøj, er det nogle gange nødvendigt at bryde det ligt med farverige accesories.

Det har været en super god dag, og i morgen kommer endnu en af dem - jeg skal nemlig være sammen med Simon og mine hunde hele dagen. En tur i Sømosen midt på dagen er det eneste planlagte - ellers skal vi bare være kærester - selvom vi er gift. :-) Jo, påsken er bare fantastisk.




6 kommentarer:

Anette sagde ...

Det lyder bestemt som en dejlig dag du har haft sammen med Miss Muffin ;) Jeg har prøvet at strikke et par strømper af noro´s strømpegarn og de så meget "slaskede" ud lige indtil de blev vasket. Elsker hjemmestrikkede strømper - det er perfekt til en rigtig frossenpind som mig når det er køligt.
http://www.kenja.dk/wordpress/

Miss Midtjylland sagde ...

Anette - ja, det har været en super god dag. Jeg er meget spændt på resultatet. Jeg blev inspireret af et par i Norogarn, som var 'valkede' i vaskemaskinen, men jeg ved endnu ikke, om det er noget jeg vil gøre også.

Sus sagde ...

Lyder som en rigtig dejlig dag, I har haft. Og det bliver da skønt at få hængesofaen i sving og krydderurter i jorden. Dejlig fritidsbeskæftigelse.

Madame sagde ...

Det lyde som den dejligste dag I to har haft sammen - hvor skønt at I mormorhygger med hinanden! Jeg kan virkelig godt lide dit garn - det er smukt som farverne væver sig ind i hinanden.

Ha' en rigtig god påskelørdag oppe i det nordlige Jylland :O)

Mette Lykke sagde ...

Herligt med tøse mormorhygge.
den trifli kunne jeg godt sætte tænderne i..
Noro garnet er meget smukt, jeg har srikket fingerløse handsker af garnet..
Håber du endnu en dejlig dag.

Linda sagde ...

Virkelig flotte farver i garnet :)