tirsdag den 14. april 2009

Post-påske


Puha... jeg er træt i dag! Påsken er slut, og nu skal påskepynten pakkes sammen igen. På billedet er der også de porcelænsæg, som jeg fik af Annette Bjerregaard i Operation Påskeglad. Det er vist ikke den bedste baggrund, for umiddelbart kan man vist kun se mine påskeæg fra Royal Copenhagen. Men ser du godt efter, kan du måske se omridset. Desværre er det svært at fange det mønster, hun har lavet på dem - men tro mig - de er smukke. Det er bestemt ikke sidste gang jeg skal være med i den leg.
Jeg er ikke god til at få vendt om på nat og dag - det tager mig ret lang tid at omstille mig igen. Da min søster havde hentet niecen besluttede vi os lige for at få en lille morfar. Simon fik sovet igennem, men jeg fik ikke lige slukket min mobiltelefon, så den bippede et par gange, desværre. Vi havde en dejlig dag hos Lotte og Carsten. De havde kaffen klar da vi kom, og vi fik snakket igennem, for det er efterhånden et stykke tid siden vi har set dem sidst. Det er så dejligt, at vi kender mennesker, som vi begge hygger os så meget med - og som vi kan mærke, at dte re lige så vigtigt for dem at holde kontakten vedlige, selvom vi alle har fået travlt med jobs og alt det der følger med i voksenlivet. der var lidt mere fleksibilitet, da vi læste. Nu bor vi ikke længere i samme by som dem, og om lidt flytter de også fra byen - bare i den anden retning, end den vi valgte. Det bliver bare så dejligt for dem, og jeg kan mærke, at de er så lykkelige og spændte - det smitter! Vi gik en meget lang tur i byen, parken og skoven, så vi havde en god appetit, da vi kom hjem til Carstens lækre mad. Nu er jeg påsket godt igennem og er mæt af alle indtryk og oplevelser. Der er kommet bund i bunker og der er fuld skrue på overskuddet. Dejligt!
Vi havde enormt travlt på arbejdet i dag, så nu skal jeg godt nok have fødderne smækket op. Inden jeg landede i sofaen fik jeg lige lavet koldskål (dejligt nemt) og handlet ind. Jeg ville have lavet agurkesalat, men jeg er løbet tør for eddike, så det må blive i morgen. Jeg har bestemt, at vi skal have grydestegt kylling en af dagene, så skal der jo være agurkesalat til, og når det nu er så let, vil jeg lave den selv - farven er så meget pænere. Jeg har lige fået plantet krydderurter, og jeg glæder mig til at gå ud i haven og hente friske urter til aftensmadden -når vi altså ikke lige får koldskål.

Jeg vil hoppe ud i blogland, for det er efterhånden et stykke tid siden, jeg har besøgt andre blogs - det vil jeg gøre nu. God post-påske.

7 kommentarer:

Anette sagde ...

er det bare mig der ikke kan se nogle porcelænsæg på billedet? Jeg kan kun se billedet af krydderurterne på bordet.

Det lyder bestemt som om i har haft en skøn påske :)

Miss Midtjylland sagde ...

Jeg må vist lige snart have lagt mig i aflåst påskeleje - du har jo ret! Jeg havde da glemt det billede, jeg skrev om. Det er der nu - tak!

Anette sagde ...

Ha ha - sådan kan det gå ;) Skønt billede men ja det er lidt svært at se æggene rigtig. tror gerne de er rigtig flotte.

Hanne K's verden sagde ...

Jeg kan næsten heller ikke vente til, vi kan hente friske krydderurter i haven og solmodne tomater. Det er FANTASTISK!!!
Hilsner fra Hanne

Mette Lykke sagde ...

Det er en god ide, at du har skrevet på potterne, jeg kan som regel snuse mig frem, men Søren spørger altid, så den adoptere jeg lige... Du må tage en nærbillede af dine æg fra operation påske glad... Nysgerigheden presser på
:-))

Pernille på 1. sagde ...

Hmm ja koldskål og krydderurter det går nok ikke sammen :)
Jeg har også et højbed i haven hvor jeg har krydderurter, det bruger jeg nemlig rigtig meget af. jeg vil købe en tomatplante med masser af små tomater på, det havde jeg sidste år og det var lækkert.
Knus

Miss Midtjylland sagde ...

Hanne - jeg tror også jeg vil frosøge mig med frilandstomater i år - jeg har hørt, at de skal plantes omkriung 9. maj, så er man -næsten- garanteret et godt resultat, hvis man finder en sydvendt væg.

Mette - jeg har også skrevet på mine, så Simon kan finde rundt i dem.. he he. Jeg får lige taget et billede tæt på snart, så du kan se dem :-) Påskeæggene, altså.

Pernille - jeg glæder mig til at se billeder af dine tomater